چهارشنبه 12 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

روستای آب اسک شهرستان آمل

روستای آب اسک شهرستان آمل

روستای آب اسک شهرستان آمل


نویسنده: روح اله اسحاقی
25 اردیبهشت 1399

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به روستای آب اسک شهرستان آمل جهت اجاره و رزرو



تقسیمات کشوری:
آب اسک، روستایی از توابع بخش لاریجان  شهرستان آمل در استان مازندران  است.
جمعیت این روستا در سرشماری سال 95، 448   نفر می باشد.
نوع بافت:

 

فاصله از مرکز استان

فاصله از مرکز شهرستان

فاصله از نزدیکترین شهر

فاصله به کیلومتر

152

85

14

فاصله زمان

2:15

1:25

0:28

نام شهر

ساری

آمل

رینه

روستاهای در مسیر از مبداء تا مقصد: نیاک مون
 جاذبه ها:  طبیعت
موقعیت استقرار:

 

روستای آب اسک

 

روستای آب اسک

روستای آب اسک به عنوان روستای هدف گردشگری از نظر بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناخته شده است. به همین خاطر با موضوع آب درمانی به عنوان روستای مقصد گردشگری  شناخته شده است.
1. نکته مهم در این روستا ساخت هتل است که بعد از پانزده سال به یک هتل مخروبه تبدیل شده است. دلیل اصلی این موضوع این نکته را نباید فراموش کرد ساخت هتل بجز در شهر تهران دارای توجیه اقتصادی نیست. نقطه سربه سر در هتل ها بین 50 تا 55 درصد است در صورتیکه ضریب اشغال هتل ها بین 30 تا 35 درصد است. بنابراین یکی از تاسیساتی که می تواند جایگزین هتل مطرح گردد ایجاد واحدهای بوم گردی است. بوم گردی از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در شرایط موجود در کشور ما بهترین گزینه برای اقامت شهروندان موقت در سراسر کشور محسوب می گردد. در این روستا که 220 خانه وجود دارد 40 واحد آن قدیمی است و هر 40 واحد تبدیل به واحد بوم گردی شوند. پذیرش برای مشتریان در صورتیکه بوم گردی مطابق با ضوابط تدوین شده مورد بهره برداری قرار گیرد وجود دارد. چون روستا در مسیر جاده اصلی هراز واقع شده است. این نکته را نباید فراموش کرد که مسافرینی که برای گذراندن اوقات فراغت شمال را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند اگر زمبنه اقامت در جاده های منتهی به شمال  فراهم گردد مسلماً گردشگران اقامت خود را در روستاها به خاطر آب و هوا و جاذبه ها انتخاب خواهند کرد.
1. یکی از مسائل مهمی که می تواند ترافیک ورودی به شهرهای شمالی را کم نماید توقف مسافرین در روستاهای مسیر جاده منتهی به شهرهای شمالی است.
2.  19 واحد پذیرایی در این روستا وجود دارند که باید از نظر معماری  به سنتی  و بومی محلی سوق داده شوند و از طرفی پذیرایی به سمت غذاهای محلی و خلاق از گردشگران بعمل آید. در این زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید تدابیر لازم را بعمل آورد.
3.  روستا دارای دامداری است. لازم است جهاد کشاورزی با همکاری بنیاد مسکن در رابطه با مسکن معیشت محور برنامه ریزی نمایند. یکی از جاذبه های  مهمی که می تواند زمینه جذب گردشگر را در این روستا بوجود آورد وجود دام در این روستا است.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری جهاد کشاورزی برنامه ریزی و ضوابطی را باید در این رابطه تدوین نمایند که در بر اساس ظرفیت تحمل ، گردشگر و جامعه محلی سود ببرند.
4.  بنیاد مسکن نسبت به اجراء طرح هادی اقدام نماید. طرح هادی اجرا نشده است. لازم است بازنگری در رابطه با اجراء طرح هادی با نگاه اینکه روستا مقصد گردشگری است بعمل آید.
5.  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به بازسازی حمام قدیمی اقدام نماید. و نوع و نحوه استفاده آنرا مشخص نماید. البته مردم تاکنون بنا به اعلام دهیار 300 میلیون تومان هزینه کردند که 50 میلیون تومان نیاز دارند.
6. آب آشامیدنی در روستا مشکل وجود دارد. لوله  گذاری توسط جهاد کشاورزی با آب و فاضلاب روستایی تامین گردد. دهیاری بقیه کار را انجام می دهد.

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ